25% korting op het gehele assortiment!

GRATIS VERZENDING VANAF € 50

Afvallen met sport: zo begin je eraan

Afvallen met sport: zo begin je eraan

26/02/21

Wil je graag gezond afvallen en het jojo-effect te slim af zijn? Trek dan je sportschoenen aan! Sporten moedigt je lichaam aan om meer vet te verbranden, houdt je spieren in topvorm en geeft je lichaam een instant energieboost. Ben je geen sporter in hart en nieren? Dat hoeft ook helemaal niet. Begin met kleine stapjes, laat de moed niet zakken en je zult merken dat ook jij binnenkort grote resultaten boekt.

Hoe vaak moet je sporten?

Of je meer beweging en sport moet inbouwen om af te vallen, hangt af van je levensstijl. Elke dag minstens een half uur bewegen is sowieso aangeraden. Maar ben je de hele dag druk in de weer, dan is het niet nodig om elke avond te sporten. Zit je de hele dag achter een computerscherm gekluisterd? Dan heeft je lichaam zeker baat bij wat extra beweging.

Tip: met een stappenteller hou je heel precies bij hoeveel stappen je per dag zet. Tienduizend stappen per dag is een minimum als je gezond en fit wil blijven (of worden)! En met een uurtje stevig doorwandelen verbrand je zo’n 175 calorieën.

Afvallen met duursport

Duursporten zijn ideaal voor de vetverbranding. Ze vergen veel uithoudingsvermogen, maar doen je lichaam ook veel energie verbranden. Voor een optimaal resultaat moet je minimaal dertig minuten aan een stuk sporten. En liefst langer, want na dat eerste halfuur komt je vetverbranding pas goed op gang. Goede duur- of cardiosporten zijn duurlopen, fietsen, zwemmen, touwtjespringen of wandelen aan een stevig tempo. Let wel op: als je niet gewoon bent om veel te sporten, bouw je het best langzaam op!

Wil je niet alleen vet verbranden, maar ook strakker worden? Combineer je duursport dan met krachttraining.

Afvallen met krachttraining

Droom je van een strakke buik en mooie gespierde dijen, zoals die van Beyoncé? Verstevig je spieren dan door krachttraining. Je verbrandt er niet zo veel calorieën mee, maar krachttraining versnelt wel je stofwisseling. Bovendien vergroot het je spiermassa – en je spieren verbruiken in rust heel wat calorieën. Reken gerust 100 calorieën per dag voor elke kilo spierweefsel.

Enkele van mijn favoriete krachtsporten: gewichtheffen, bankdrukken, buikspieroefeningen, bilspieroefeningen, push-ups & pull-ups, …

Afvallen met sport … én gezonde voeding

Afvallen met sport alleen is moeilijk. Je combineert je duursport en krachttraining maar beter met een gezond voedingsplan, waarbij je minder calorieën opneemt dan je verbrandt. Op die manier slank je op een gezonde manier af.

Secure payment